واکنش علمای اهل سنت هرمزگان به کشتار مسلمانان نیجریه
پایگاه بسیج ذوالفقار روستای بناب
فعالیت های پایگاه ذوالفقار روستای بناب

واکنش علمای اهل سنت هرمزگان نسبت به حادثه خونبار نیجریه و کشتار شیعیان این کشور، غرب و صهیونیست را عوامل پشت پرده کشتار مسلمانان نیجریه با هدف از این کار ضربه زدن به اسلام دانستند.

علما و روحانیون اهل سنت استان هرمزگان ضمن محکومیت اقدامات ارتش نیجریه و به شهادت رساندن مسلمانان نیجریه خواستار وحدت بیشتر مسلمانان برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام شدند.

صهیونیست پشت پرده کشتار شیعیان نیجریه است

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندر پل با اشاره به فاجعه حسینیه بقیه الله شیعیان در نیجریه گفت آنچه که در این برهه از زمان باعث شده مسلمانها از هم فاصله بگیرند عدم به کار بندی دستورات دین مبین اسلام است چرا که اگر جامعه به فرمایشات شاه رسالت پیغمبر خاتم جامه  عمل بپوشاند قطعا شاهد این همه نابسامانیها در جهان اسلام نخواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه براساس منطق اسلام  مسلمانان مانند یک پیکر  هستند که هرگاه عضوی به درد آید سایر اعضا با او اظهار همدردی خواهند کرد،اظهار کرد:  آنچه که این روزها باعث دل خونی و رنجش مسلمانها و انسانیت گردیده حمله ناجوانمردانه ارتش مزدور نیجریه است که بازهم دست پشت پرده ی به خون آلوده صهیونیستها از آستین منحوسشان به در آمد و جنایتی دیگر در قاره ی آفریقا ناجوانمردانه رقم زدند.

 

بازماندگان افزود:در دنیای امروز بهر جا که نگاه شود چهره زشت تروریستهای دشمن اسلام نمایان می شود که این موضوع نه تنها به اسلام کمک نمی کند بلکه  چهره  اسلام  را مخدوش می نماید.

وی با بیان اینکه دشمنی رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مسلمانان نباید فراموش شود، تصریح کرد:  مسلمانان به فن و دانش دشمن شناسی خود را مسلح کنند که این رمز پیروزی است .

قطار اسلام با کشتار مسلمانان از حرکت باز نخواهد ایستاد

عضو شورای روحانیت بندرپل ادامه داد: اینکه صهیونیست غدار سعی دارد اندیشمندان آگاه و مبارز وحق طلب را از جامعه بگیرد احساس خطری است که او از ناحیه اندیشمندان دارد  ولی اسراییل و همفکران پلیدش بدانند که با حذف و به شهادت رساندن دلاور مردان جهان اسلام راه به جایی نخواهد برد.

وی اظهار کرد: این سنت الهی است که با حذف یک شیر مرد قطار اسلام از حرکت باز نخواهد ایستاد بلکه صدها شیر مرد دلاور حاضر در میدان بوجود خواهند آمد.

بازماندگان با اشاره به چشم طمع قدرتهای استعماری و صهیونیستها به نیجریه گفت:نیجریه یکی از مهم ترین کشور در قاره آفریقا از نظر منابع طبیعی و ژیوپلتیک و اقتصادی است که همه قدرتهای استعماری جهان به دنبال آن هستنداز سوی دیگر جنود شیطان خوب میدانند با وجود افکار شیعیان و مخالفت با ظلم و اشغالگری نمی توانند اهداف پلید خود را به پیش ببرند, و بهمین منظور در صدد حذف رهبران این کشور می باشند.

وی با بیان اینکه  همه آحاد ملت مسلمان به حکم خدا گردن نهند و بر پایه  اخوت حمایت همه جانبه خویش از برادران و خواهران ایمانی مظلوم خود در نیجریه را به نمایش بگذارند، اظهار کرد:جامعه ی اسلامی شیعه و سنی به کوری چشم دشمنان همچون حلقات زنجیر به هم پیوسته اند واز همدیگر جدا نخواهند شد چرا که در زیر پرچم توحید لااله الا الله محمد رسول الله (انماالمومنون اخوه)  را آموخته ایم.

امام جمعه اهل سنت بندرپل تصریح کرد: مسلمانان آزاده جهان که الگوی خودرا پیامبر خاتم میدانند به ارتش و دولت نیجریه با اعتراض خود این پیام را بدهند که آنها نمی توانند به راحتی دست به جنایت علیه مسلمانان کشورش از برادران ایمانی شیعه ما بزند .

وی تاکید کرد: مسلمانان به گوش باشید و بدانید که یکبار دیگر آمریکا و اسراییل ثابت کردندکه از اشاعه فرهنگ ظلم ستیزی و مبارزه با فساد ناخرسند است و با صدای رسا میگویم ای آمریکا و اسراییل در غیظتان بمیرید به اذن الله پیروزی اسلام بر کفر را در آینده نزدیک در سراسر جهان با چشم سرتان مشاهده کنید واین وعده ی الهی است .

بازماندگان با اعلام انزجار این این جنایت خاطر نشان کرد:جامعه اهل سنت این عمل ددمنشانه و وحشیانه ارتش نیجریه را به شدت محکوم می نماید  و خطاب به جامعه اسلامی سراسر جهان عرض میکنم که امروز ما بیشتر از هر زمانی نیاز به آرامش و برادری و برابری و تعاون داریم.

مجامع بین المللی باید واکنش قاطعانه نشان دهند

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت  بندرچارک درگفتگو با خبرنگار مروارید نیوز با اشاره به حادثه اسفبار ودلخراش وتلخ این روزهای نیجریه اظهار کرد: این حادثه نشان از بی درایتی وبی توجهی دولتمردان این کشور آفریقایی است که امروز بجای مقابله در مقابل گروهک های تروریستی همچون بو کو حرام که این همه زن ودختر وانسانهای بی گناه را قتل عام کرده اند ومیکنند .

وی با بیان اینکه به شهادت رساندن مسلمانان بیگناه ومظلوم اختلاف بین مذاهب اسلامی می شود،اظهار کرد: کشورهایی که در حادثه تروریستی فرانسه صف اول برای محکوم نمودن وشنیع دانستن آن عمل امروز در یک بایکوت خبری ورسانه ای بسر می برند.
راهبر افزود: غربیها که به ظاهر خود را مدافعان حقوق بشر میدانند از این انسانها دفاع نمیکنند و با ارتش وسیاسیون نیجریه همکاری هم می کنند.

امام جمعه اهل سنت  بندرچارک ضمن محکوم نمودن این اعمال ددمنشانه تصریح کرد: باید امروز همگان برای حفظ کیان امت اسلامی وحدت را سر لوحه کار خود قرار دهیم ودر این راستا قدم نهیم ودر یک صف واحد مقابل تکفیریهای تروریستی بایستیم.

 

وی خاطر نشان کرد:برادر کشی ومسلمان کشی مایه ننگ دامان اسلام شده که جای بسی تاسف دارد لذا از مجامع بین المللی میخواهیم سریعا به این حادثه تلخ واکنش قاطعانه نشان دهد وهمه مسلمانان جهان را به صلح مهربانی ومودت که پیام رحمت للعالمین میب اشد دعوت می کنیم.

 

غرب در صدد اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است

شیخ محمد صدیق بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه ضمن محکوم کردن عوامل این حادثه گفت: غرب و صهیونیست از عوامل  پشت پرده کشتار مسلمانان نیجریه می باشد چون از بیداری اسلامی وحشت دارند به این عملیاتهای جنایتکارانه متوسل می شوند.

امام جمعه اهل سنت اظهار کرد: هدف بحرانها و حادثه هایی که در دنیا اتفاق می افتد فقط ضربه زدن به دین اسلام است به دلیل اینکه از بیداری اسلامی وحشت دارند اسلام را بعنوان دین خشونت در دنیا معرفی می کنند و درصدد اختلاف افکنی بین اهل تشیع و تسنن هستند.

شیخ بهجت تصریح کرد: غرب برای اینکه جوایگوی مشکلات جوامع خود نیست و اسلام را بعنوان مانع و سدی برای رسیدن به خواسته های خود می داند به کشتار مسلمانان و اسلام هراسی متوسل مشود و اسلام هراسی را در دنیا ایجاد می کند.

وی افزود: اسلام دین خدایی و  خداوند وعده داده است که دین خود را کمال می رساند و اسلام در جهان حاکم می شود همانطور که امروزه شاهد نویدهای خداوند هستیم که از کشورهای دیگر به اسلام گرایش پیدا می کنند و این شاهدی بر بیداری اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه خاطرنشان کرد: باید هوشیارانه از یکدیگر حمایت کرده و همه مسلمان در دنیا ملت و امت واحدی را تشکیل دهند و به غرب و صهیونیست اجازه ندهیم که بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 26 آذر 1394برچسب:,
ارسال توسط بسیجی روستای بناب
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 81
بازدید هفته : 142
بازدید ماه : 893
بازدید کل : 19462
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

خرید ساعت مچی